Τετάρτη, Οκτωβρίου 24, 2007

Και όμως μεταρρύθμιση έγινε!!! Γιατί την κρύβουν;

Μήπως είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε ένα δυο πράγματα που έχουν αλλάξει στις δομές της εκπαίδευσης και να θέσουμε σε άλλη βάση την συζήτηση για την εκπαίδευση στη χώρα μας;

Ενδιαφέρουσα η συζήτηση για τα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (αν και μονομερής και αλληθορίζουσα μόνον στα των ΑΕΙ), αλλά ας έχουμε κατά νου, ότι οι πολλοί, δεν θα προσεγγίσουν αυτήν τη βαθμίδα εκπαίδευσης.

Μήπως είναι καιρό να μάθουμε ότι η εντεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση είναι γεγονός;
Πόσοι το έχουμε αντιληφθεί;
Το κακό είναι ότι σχεδόν ουδείς!!!!

Γιατί αυτό που έχει συμβεί είναι ότι στα έντεκα αυτά χρόνια της καθιερωθείσης πλέον υποχρεωτικής φοίτησης στο σχολείο, φαίνεται ότι παρέχεται αποσπασματικά η εκπαίδευση.
Καμιά υπόνοια, έστω, συνέχειας των εκπαιδευτικών διαδικασιών και της γνώσης!!!!

(Για την περίπτωση που δεν έχει γίνει αντιληπτό αυτό το "εντεκάχρονη υποχρεωτική", να το αναλύσω.
1 χρόνος προσχολικής αγωγής
6 χρόνια πρωτοβάθμιας (Δημοτικό Σχολείο)
3 χρόνια πρώτος κύκλος Δευτεροβάθμιας (Γυμνάσιο)
1 χρόνος στο δεύτερο κύκλο Δευτεροβάθμιας (1η Λυκείου)

Φαντάζομαι οι καλοπροαίρετοι θα αναρωτηθείτε, γιατί συμπεριλαμβάνω την πρώτη τάξη Λυκείου (χωρίς να δηλώνω αν πρόκειται για πρώτη Επαγγελματικού Λυκείου ή πρώτη Γενικού Λυκείου) στα χρόνια υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Η απάντηση είναι απλή.
Ίσως δεν έχει γίνει κατανοητό (και αυτό), αλλά στη χώρα μας έχουν πάψει με το Νόμο 3475/2006, να υπάρχουν σχολεία αμιγώς επαγγελματικής εκπαίδευσης, που να δέχονται ανθρώπους μόνον με Απολυτήριο Γυμνασίου.
Απαιτείται πλέον υποχρεωτικά η φοίτηση τουλάχιστον στην πρώτη τάξη ενός από τους δύο υπάρχοντες τύπους Λυκείου, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να μπορεί να εκπαιδευτεί ή να καταρτισθεί σε κάποιο επάγγελμα ή επαγγελματικό κλάδο!

Κανείς δεν μπορεί να στραφεί, με άλλα λόγια, στην αμιγώς επαγγελματική εκπαίδευση, αν δεν έχει φοιτήσει υποχρεωτικά και στην πρώτη τάξη, ενός από τους δύο τύπους Λυκείου.
Επισήμανση δεύτερη.

Στις γενικές και ειδικές συζητήσεις, επισημαίνεται από ειδικούς και μη η ανάγκη αυτονόμησης (;) του Λυκείου από το Πανεπιστήμιο (και τα Α.ΤΕΙ προσθέτω, γιατί όχι τυχαία τα παραλείπουμε)
Διατυπώνεται δε η ανάγκη να προσφέρεται στα παιδιά που φοιτούν στο Λύκειο, και χρήσιμη γνώση, έτσι ώστε να είναι δυνατόν, εάν δεν θελήσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, να έχουν μια αξιοπρεπή επαγγελματική απασχόληση.

Εκείνο που δεν συζητιέται είναι ότι αυτός ο τύπος Λυκείου ήδη υπάρχει.
Είναι το Επαγγελματικό Λύκειο!
Οι μαθητές που φοιτούν στο Επαγγελματικό Λύκειο, κατά την αποφοίτησή τους, εκτός από τον απολυτήριο τίτλο που τους οδηγεί σε οποιαδήποτε πανεπιστημιακό ίδρυμα ή άλλο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα παίρνουν και ένα πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσής τους, στην ειδικότητα που έχουν επιλέξει.
Ταυτόχρονα.

Με απλά λόγια,
ο μαθητής του Επαγγελματικού Λυκείου, μπορεί με την αποφοίτησή του από το Λύκειο, να είναι κάτοχος πτυχίου ηλεκτρονικού και ταυτόχρονα να εισαχθεί στην Ιατρική!!

(Επίτηδες επιλέχτηκαν διαφορετικοί επαγγελματικοί κλάδοι στο παράδειγμα, για να δείξουν όμως ότι αυτή η δυνατότητα, είναι υπαρκτή, εφόσον το επιθυμεί ο μαθητής!!!)

Δηλαδή
ο νέος που έχει επιλέξει εφέτος (δεύτερη χρονιά λειτουργίας του Επαγγελματικού Λυκείου) να περάσει από την πρώτη τάξη του Γενικού Λυκείου, που φοιτούσε πέρυσι, στην δευτέρα τάξη κάποιου τομέα του Επαγγελματικού Λυκείου, του χρόνου, του χρόνου -στην επόμενη τάξη- μπορεί να διεκδικήσει επί ίσοις όροις μαζί με τους συμμαθητές του που άφησε στο Γενικό Λύκειο, την είσοδό του σε οποιαδήποτε σχολή ΑΕΙ ή ΤΕΙ και ταυτόχρονα να πάρει και ένα πτυχίο, που οι συμμαθητές του του Γενικού Λυκείου, θα χρειαστούν άλλα δυο χρόνια να το αποκτήσουν!!!! (σπουδάζοντας σε κάποια ΕΠΑ.Σ ή κάποιο ΙΕΚ)


Με αυτά που σημειώνω, μοιάζει να ... διαφημίζω τα Επαγγελματικά Λύκεια!!!
Όχι.

Στην πραγματικότητα αναρωτιέμαι, γιατί το ... σεβαστόν (!) Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που τα καθιέρωσε αυτά, ουσιαστικά τα κρατάει κρυφά(!!!) από τον ελληνικό λαό;
Ντρέπεται γι αυτά ή συμβαίνει κάτι άλλο;

Η άποψή μου είναι πως, παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα, μεταρρύθμιση έγινε.
Και είναι ουσιαστική.
Το ερώτημα είναι γιατί την κρύβουν;

Παρασκευή, Οκτωβρίου 12, 2007

ΟΧΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ;;;

Προσπαθώ ανεπιτυχώς να καταλάβω. Το σύστημα, τον τρόπο που λειτουργεί, την λογική -αν έχει λογική ... Και την διάθεση. Αυτό προσπαθώ να καταλάβω κυρίως. Αν και ποιος έχει διάθεση.
"Όχι αξιολόγηση" φαίνεται να είναι το σύνθημα-καραμέλα της εποχής. Η ερώτηση ... ΓΙΑΤΙ ;

Πέμπτη, Οκτωβρίου 04, 2007

Free Burma

International Bloggers' Day for Burma on the 4th of October


Free Burma!


Spread the Graphics


Σήμερα οι κάτοικοι της Ραγκούν θα ξαναβγούν στους δρόμους για να ψάλλουν την ανυπακοή τους με μια μελωδία που ηχεί ασταμάτητα στα αυτιά διαδηλωτών και στρατιωτών.


«Ας είναι όλοι ελεύθεροι από τον κίνδυνο, ελεύθεροι από την οργή, ελεύθεροι από τα βάσανα»