Κυριακή, Απριλίου 29, 2007

Θα ασχοληθούμε σοβαρά με τα θέματα της εκπαίδευσης;

-Εννιά τρία;
Αφηρημένος ή πιο σωστά συγκεντρωμένος στα δυο περιστέρια που προσπαθώ να φωτογραφήσω, ακούω την ερώτηση από στόματος ενός νεαρού, εικοσάχρονου περίπου, προς κάποιον από την τριμελή τους παρέα.

Το μυαλό μου, ακούγοντας την ερώτηση, πάει στο αποτέλεσμα κάποιου αθλητικού γεγονότος, Κυριακή σήμερα γαρ...

-Είκοσι οχτώ, ακούω τον ερωτώμενο να απαντά και να προκαλεί τα γέλια των άλλων δύο.
-Εικοσιεπτά κάνει ρε, ξαναλέει αυτός που ρώτησε.

Ακολούθησαν και άλλες ανάλογες ερωτήσεις, αλλά τι νόημα είχε να τις παρακολουθήσω;
Άλλωστε δεν με ενδιέφερε αν ο συγκεκριμένος, προφανώς απόφοιτος Λυκείου, γνωρίζει την προπαίδεια γιατί αυτό ήταν το θέμα συζήτησης ενηλίκων Ελλήνων πολιτών το απόγευμα. Η προπαίδεια και το πόσο καλά την ξέρουν. Δυστυχώς.
Και ήταν προφανές πώς ούτε και οι άλλοι την γνωρίζουν καλά, φάνηκε από τον τρόπο που διατύπωναν την ερώτηση, και αν την γνωρίζουν, μάλλον νιώθουν ότι ξέρουν κάτι σπουδαίο.

Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η απάντηση στο ερώτημα "τι μαθαίνουν τελικά οι μαθητές στα σχολεία;"
Στα σχολεία όλων των βαθμίδων εννοώ.

Καλές οι συζητήσεις για το άρθρο 16 του Συντάγματος (που ελάχιστοι έχουν προσέξει τι ακριβώς επιπτώσεις θα έχει στην ελληνική εκπαίδευση και όχι μόνον), καλές οι αντιπαραθέσεις για την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, για την επάρκεια των ακαδημαϊκών δασκάλων και όλα τα σχετικά.

Το περιεχόμενο σπουδών των εκπαιδευτικών δομών, όλων των βαθμίδων, που αποτελούν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα μας απασχολήσει ποτέ;

Αυτό το ερώτημα, το "τι μαθαίνουν τελικά οι μαθητές στα σχολεία;", αφορά στους πολλούς. Στην πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.
Θα ασχοληθούμε ποτέ σοβαρά με τα θέματα της εκπαίδευσης των πολλών;

4 σχόλια:

s.frang είπε...

Για να απαντήσω ήδη στον τίτλο του κειμένου σου, εγώ αποκλείω να "ασχοληθούμε σοβαρά" (βάζω και τον εαυτό μου μέσα), γιατί από τους υπεύθυνους, η εκάστοτε κυβερνητική πλευρά υπολογίζει το πολιτικό κόστος και οι εκάστοτε αντιπολιτευόμενες πλευρές υπολογίζουν τα ωφέλη που θα έχουν από τη βαβούρα των αντιδράσεων σε κάθε αλλαγή. Κι όταν θέλεις να αναστηλώσεις ένα σύστημα που έχει καταρρεύσει, πρέπει να συγκρουστείς με τους βολεμένους και τους χασομέρηδες... Ποιος θα το κάνει;

Sotirios είπε...

Ναι αυτό είναι σίγουρα το πρόβλημα. Οι Κυβερνήσεις και οι εκπρόσωποι των πολιτικών δομλων γενικότερα, υπολογίζουν το πολιτικό κόστος.
Αλλά και εμείς οι άλλοι, βολεμένοι θα έλεγα στις θέσεις μας και πολλές φορές έχοντας κατά νου το προσωπικό συμφέρον και μεσο-μακροπρόθεσμα ωφελήματα, περί άλλα "τυρβάζομεν".

Και παραμένει το πρόβλημα των πολλών.
Τι μαθαίνουν οι μαθητές στα σχολεία;

Gerasimos είπε...

imoun austria se ena filo kai milousa me tin kopelia tou austriaki..eixe episkeftei 6 fores tin ellada otan itan mathitria me to sxoleio tis gia na dei olous tous arxaiologikous topous,ekanan 6 xronia arxaia ellinika kai 5 xronia latinika sto sxoleio...exete suneiditopoiisei to epipedo twn didaskalwn sta sxoleia?exete katannohsei oti ta paidia vgainoun amorfwta,tous apasxoloun apokleistika kai mono ta prada kai oi bmw kai pleon i kosmothewria tous estiazetai stin arpaxth??To psari panta vrwmaei apo to kefali,ta paidia einai mia euplasti zymi ,o,ti tous dwsoume tha to pollaplasiasoun..as analogisthoume oloi tis euthines mas,otan to protypo pou emeis tous dinoume mesa apo tin kathimerini mas routina einai sathro.."amarties gonewn paideuousi tekna" kai min mou peite oti den eimaste lamogia giati tha sas pw oti den eiste ellines..

khaled είπε...

hi
please visit my blog to answer a question