Κυριακή, Απριλίου 13, 2008

Αν είναι δυνατόν!

Τον ρώτησαν:

-Εσύ, που καταγίνεσαι με δαύτα, και τα ψάχνεις. Πες μας. Βλέπεις καμιά σχέση, καμιά αναλογία βρε αδερφέ, ανάμεσα στο ντοπάρισμα των αθλητών και στο θεσμό του φροντιστηρίου;

Και εκείνος, λογικά έκπληκτος -και ενοχλημένος μπορώ να σου πω-, απάντησε:

-Όχι βέβαια!!! Πώς σας ήρθε αυτό πάλι;

10 σχόλια:

Orelia είπε...

υπονοεις πως το φροντιστηριο ντοπαρει;

Sotirios είπε...

Ωρέλια καλημέρα!
Επειδή και άλλος, άλλη για την ακρίβεια με ρώτησε, θα μου επιτρέψεις να παραθέσω ένα διάλογο που είχαμε.
Ελπίζω, αφενός με αυτό τον τρόπο να γίνει κατανοητό το τι θέλω να πω και αφετέρου να μην ενοχληθεί ιδιαίτερα η καλή μου φίλη με την οποία έκανα τη συζήτηση!


Συνάδελφος: θεωρεις τα φροντιστήρια ντοπαρισμα;

Εγώ: θεωρώ τα φροντιστήρια ενταγμένα στη λογική της με κάθε τρόπο και σε βάρος της ουσίας, κατάκτησης του στόχου!
Συνάδελφος: εχεις απολυτο δικιο όμως υπάρχει αντίλογος και τον ξέρεις

Εγώ: τα παιδιά εθίζονται από το σπίτι και το σχολείο, να απαξιώσουν τα θέματα εκπαίδευσης και Παιδείας και να εστιάσουν σε ένα στοχο αυτό βέβαια έχει να κάνει με τη διαδικασία επιλογής των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο
…….
Συνάδελφος: οι φίλοι μου όμως, είναι “εργάτες” σε φροντιστήρια υπερασπίζονται το έργο τους. Tο σύστημα και τα αποτελέσματα τους δικαιώνουν

Εγώ: ναι τα ξέρω λογικό είναι. Eγώ όμως άλλο λέω. Ποιος λέει ότι εκείνος που θα γράψει άριστα στη Φυσική ή τα μαθηματικά διαθέτει τις προϋποθέσεις για να γίνει επιστήμονας;

Συνάδελφος: Αυτό είναι δουλειά του πανεπιστήμιου. Όχι; Aααα. Μιλάς για προϋποθέσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ναι;

Εγώ: εμμμ; ποιος λέει δηλαδή ότι ο άριστος μαθητής του Λυκείου (είναι ένα θέμα τι θα πει άριστος) θα γίνει και επιστήμονας

Εγώ: Η ζωή πάντως έχει δείξει ότι οι άριστοι μαθητές στο σχολείο, που δεν συνεχίζουν για κάποιο λόγο τις σπουδές τους, έχουν πρόβλημα επιβίωσης στην ”πιάτσα”..

Συνάδελφος: δεν έχεις άδικο. Δεν προετοιμάζονται επί της ουσίας.

Εγώ : επομένως το φροντιστήριο είναι το εργαλείο που σαφώς ντοπάρει τα παιδιά για να σηκώσουν τα βάρη της εξέτασης, αλλά η Παιδεία πάει περίπατο! Μα φυσικά και δεν προετοιμάζονται επί της ουσίας. Βάζουν στην άκρη (και καλά κάνουν με το σύστημα της επιλογής που υπάρχει) ένα μεγάλος μέρος της μόρφωσης που τους παρέχεται!

Συνάδελφος: και γιατί λες πως είναι κακό το ποστ; Επειδή θίγει καταστάσεις;

Εγώ: ναι, ακριβώς γι αυτό

Orelia είπε...

μεγαλε τριανταφυλλοπουλε, τι τον κοσμο διδασκεις!!!!!
μην που πειτε πως εχετε καταγραφεα των συνομιλιων σας!!!!
και οχι! οσο την γνωριζω, κι εγω, τη συναδελφο σας, δεν θα σας θυμωσει..
πως αλλωστε αφου εσεις την ξεπερασατε; :)

μου ηρθε στο μυαλο μια μου πεποιθηση οντας εργαζομενη σε φροντιστηρια.. τοτε, ελεγα και το πιστυεα και ετσι δρουσα, πως κοινο στοχο εχω με τον εκπαιδευτικο του δημοσιου
τη γνωση
και ομοια συμπορευομουν και με τον διδασκομενο
χωρις ανταγωνισμους ή απαξιωση και προς τις δυο, συνεργαζομενες πλευρες
ομως, αυτο δεν σημαινει πως δεν υπηρετουσα τον στοχο με δεδομενο εκπαιδευτικο συστημα, ετσι;
κι εγω ντοπαρα
και -δυστυχως- ακομη δεν το εχω ξεπερασει, οσο κι αν αναγνωριζω τη χρησιμοτητα να επιβληθει το άλλο
η μαθηση
η συνεργατικη μαθηση
που θα ωθει, θα οδηγει στη γνωση
συνηθισμενη σε στερεοτυπα, δυσκολα να αντισταθω στην αδρανεια μου
...

καλημερα σας

Sotirios είπε...

Ωρέλια ναι, η "γνώση" είναι η τομή των συνόλων σκοποί σχολείου φροντιστηρίου.
Θα μπορούσα να γράψω ένα κατεβατό με τις ειδικότερες θέσεις μου, το αποφεύγω όμως και θα επιχειρήσω να τις παρουσιάσω με λίγα λόγια

Και η δομή "σχολείο" και η δομή "φροντιστήριο" υπηρετούν κάποιους σκοπούς. Η τομή των συνόλων των σκοπών αυτών, θα μπορούσε να είναι ΚΑΙ το κενό (!!!) σύνολο, αλλά για να μην είμαι τόσο απόλυτος, θα βρω μέσα το στοιχείο, της ειδικής γνώσης!
Λέω ειδικής, γιατί φαντάζομαι ότι κι εσύ, ως.. "εργάτρια" φροντιστηρίου, δεν αποτόλμησες πολλές φορές την έξοδό σου από συγκεκριμένα "κλισέ" διδασκαλίας!
(Πόσες φορές εκτέλεσες πχ ένα πείραμα μέσα στην αίθουσα ενός φροντιστηρίου; Έχεις δει πολλά φροντιστήρια να έχουν φασματοσκοπικούς αναλυτές ή στροφάλους για να μελετήσει ο μαθητής τη στροφορμή; :)

Επομένως, η δουλειά του φροντιστηρίου είναι να "ντοπάρει" τους μαθητές, με συγκεκριμένες πληροφορίες και τεχνικές χρήσης τους, (διότι το εξεταστικό σύστημα, αυτό επιτάσσει) με ένα συγκεκριμένο σκοπό. Τη νίκη!
(Έχεις δει πολλά φροντιστήρια να προετοιμάζουν και για τη διαχείριση της ήττας (αποτυχίας εν προκειμένω), αν δεν έχουν ειδικό εμπορικό ενδιαφέρον, πχ να πουλάνε άλλου είδους "εκπαιδευτικές" διαδικασίες; )

Θα μπορούσα να παραθέσω και άλλα ανάλογα, αλλά νομίζω ότι οι σκέψεις μου και οι θέσεις μου γίνονται κατανοητές και με αυτά..

Όσο για την συζήτηση που παρέθεσα, ε καλά...
Πάντως όχι, δεν κυκλοφορεί σε DVD.
Ουδείς χρειάζεται να πηδήξει από 4ο όροφο :)

Καλημέρα
Και Χρόνια Πολλά

Sotirios είπε...

Και επειδή το σκέφτηκα τώρα και γελούσα μόνος μου, σκέψου λέει, θέλοντας να διδάξεις στο φροντιστήριο για τη ... στροφορμή που είπα και πριν, να πάρεις τους μαθητές σου, να πας στο κοντινό βουλκανιζατέρ και να τους βάλεις να κάνουν ζυγοστάθμιση στους τροχούς των αυτοκινήτων !! :) :)

Orelia είπε...

Α, ωραια! γιατι.. φοβαμαι την αποτυχια του τεταρτου..
ισως γι αυτο εναγωνιως εψαχνα το χειμωνα ολοκληρο και της ανοιξης το μισο, πολυκατοικια με 5 και πανω.. :)
τα λοιπα ες αυριον
να ξεκουρασω μυαλο και ματια αγαπητε :))

david santos είπε...

I loved this pot.
Have a nice day

neoinileias είπε...

Συγνώμη για την όχληση, αλλά κάνουμε διαφήμιση στο blog http://neoinileias.blogspot.com/

Ελπίζουμε να συνεχίσετε να μας διαβάζετε…

Vasilis Simeonidis είπε...

καθυστερημένο (χρονικά;) σχόλιο: το "παραμύθι" ξεκινά από νωρίς και μεγαλώνει μαζί με το παιδί. Τώρα πια φροντιστήριο πηγαίνουν και αυτοί που γράφουν άριστα και αυτοί που γράφουν 2. Όλοι είναι ευχαριστημένοι σ' αυτό το παραμύθι...

phlou...flis είπε...

Δε ξέρω αν είναι ντοπάρισμα ή κάτι άλλο. Αυτό που γίνεται στο φροντίστήριο είναι η επίτευξη ενός και μοναδικού στόχου. Οι μέθοδοι δεν τους ενδιαφέρουν αρκεί να επιτευχθεί ο στόχος.
Εκείνο το παιδί που γράφει 2, όταν θα παρακολουθήσει φρ/ριο θα γράψει 12; Ο καλός μαθητής πάει για να γρψει λίγο καλύτερα από τον άλλον επίσης καλός, ο μέτριος μπας και βοηθηθεί να ξεκολλήσει και ο αδύνατος διότι εκεί παν κι οι άλλοι. Με αυτή τη λογική, μάλλον δεν πρέπει να θεωρείται ντοπάρισμα (τελικά μάλλον απάντησα στο ερώτημα)