Η λεγόμενη βαθμολογική (λογική;;;;) "βάση" των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ένα λανθασμένο επινόημα. Δεν θα μπορούσα να το πω ατυχές αφού είναι ικανό να ανακατανείμει στην ελληνική οικονομία το τεράστιο ποσό των 250.000.000 euro (θυμηθείτε, πλησιάζει το 1 τρις δραχμές).
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μας έδειχναν οι αρμόδιοι την στατιστική καμπύλη κατανομής των βαθμολογιών των υποψηφίων τα τελευταία είκοσι χρόνια καθώς και τις αντίστοιχες καμπύλες από άλλα κράτη γι να μπορέσει κάποιος να συγκρίνει και να βγάλει συμπεράσματα.Οι πανελλαδικές εξετάσεις όπως έχουν εξελιχτεί είναι ένας διαγωνισμός εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι μηχανισμός ελέγχου επάρκειας. Η επάρκεια για την είσοδο στην επόμενη βαθμίδα στην ελληνική εκπαίδευση, κρίνεται όχι από την βαθμίδα που έχει φοιτήσει ο υποψήφιος και μόνο.
Η βαθμολογία των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ο τρόπος που ταξινομεί τους υποψηφίους , ταξινομώντας στην ουσία τον βαθμό «ικανοποίησης των επιλογών τους. «Πρώτα θα ικανοποιήσω την επιλογή του πρώτου , μετά του δεύτερου κ.ο.κ».Σε μια τέτοια διαδικασία δεν έχει νόημα η «βάση», γιατί θα μπορούσαν σε μια ακραία περίπτωση οι εισηγητές να βάλουν τέτοια θέματα ώστε όλοι να γράψουν κάτω από δέκα και να μην εισαχθεί κανείς.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα κυρία ΚουτσίκουΑπό την στιγμή που δίνεις σε κάποιον απολυτήριο Λυκείου σημαίνει ότι τον κρίνεις ικανό να προχωρήσει στην επόμενη βαθμίδα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βρείς τους ικανότερους για το επόμενο βήμα και για αυτό το λόγο και μόνο χρειάζεται ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων.
Powered by Qumana
9 σχόλια:
"Από την στιγμή που δίνεις σε κάποιον απολυτήριο Λυκείου σημαίνει ότι τον κρίνεις ικανό να προχωρήσει στην επόμενη βαθμίδα. "
Χμμμ, όχι απαραίτητα. Να ρωτήσω κάτι όμως που δεν κατάφερα να βρώ από τις εφημερίδες. Το δέκα ισχύει για τον μέσο όρο των μαθημάτων ή αρκεί ένα μάθημα για να μείνει κανείς έξω ;
Σε μια τέτοια διαδικασία δεν έχει νόημα η «βάση», γιατί θα μπορούσαν σε μια ακραία περίπτωση οι εισηγητές να βάλουν τέτοια θέματα ώστε όλοι να γράψουν κάτω από δέκα και να μην εισαχθεί κανείς.
Δεν πιστεύω να σου απαντήσει η Κουτσίκου, φίλε, να ξέρεις όμως ότι το λάθος είναι στη δική σου πλευρά. Από ετών προωθούνται διαμαρτυρίες στο ΥΠΕΠΘ από τα ΑΕΙ και ΤΕΙ ότι αρκετοί απόφοιτοι Λυκείου έχουν σημαντικά ελλιπείς γνώσεις και ότι πολλοί από αυτούς δεν έπρεπε ούτε καν το Λύκειο να έχουν τελειώσει.
Με την καθιέρωση του 10, το οποίο θα μπορούσε να είναι και 12 ή 14, αλλά όχι 9 ή 8, παύουν να δυσκολεύουν την εκπαιδευτική διαδικασία μερικοί, όχι όλοι, από αυτούς που δεν διαθέτουν επαρκείς γνώσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ένα σχόλιο που είχα για εδώ, έγινε ολόκληρο κείμενο.
Ελπίζω στην κατανόησή σου.
Καλησπέρα
Υπαρχει γενικοτερο κ ευρυτερο προβλημα με την παιδεια - εκαπιδευση και τον τροπο που την χειριζονται οι υποτιθεμενοι αρμοδιοι.
Αλλο παραδειγμα: καθιερωθηκε φετος για πρωτη φορα "τραπεζα ερωτησεων" στις εξετασεις δικατσα της ιατρικης (2500 ερωτησεις ανα μαθημα, γνωστοποιουνται 1 μηνα πριν, και οι υποφηφιοι αποστηθιζουν απλως τις απαντησεις που κυκλοφορουν ανεπισημως)
Αποτελεσμα; υποψηφιοι που λιμναζαν για 5+ χρονια στο δικατσα ανικανοι να το περασουν και μοιρολογωντας εψαχναν παραθυρακια να λαδωσουν περασαν αερατοι και βουρ στα νοσοκομεια
(στην οδοντιατρικη υπαρχει τετοιο συστημα απο καποια χρονια με ιδια αποτελεσματα)
Γιατι το εκανε αυτο η Πολιτεια; (να σημειωθει πως εβαλαν πλατες ΟΛΑ τα κομματα)
Τι σημαινουν παρομοιες κινησεις υποβαθμισης των απαιτησεων σε εκπαιδευση και ποιοτητα;
Ανώνυμε όταν το πρωτοάκουσα αυτό, σκέφτηκα, άλλος ένας θρίαμβος του λαϊκισμού!!!!!!
Ποιος θριαμβος του λαϊκισμου sotirie;
Εδω μιλαμε οτι περασαν ατομα που εδιναν απο το 1996 και 1998, που αποφοιτησαν δλδ πριν 10 και 8 χρονια, ξερεις τι σημαινει αυτο;
Οτι θα μας πετσοκοψουν κανονικα στα νοσοκομεια, μιλαμε για τον θριαμβο της ασχετοσυνης, που θα τον πληρωσουν οι φουκαραδες οι ασθενεις των δημοσιων νοσοκομειων και οι μονοι που διαμαρτυρηθηκαν ειναι οι φοιτητες των ελληνικων ιατρικων σχολων, γιατι αυτοι ξερουν και ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ!
Loucretia έτυχε να ακούσω περί της ύπαρξης βάσης δεδομένων ερωτήσεων από μια τηλεοπτική εκπομπή, στην οποία όλοι οι συμμετέχοντες έμειναν σύμφωνοι ότι το μέτρο είναι καλό.
Επειδή, ξέρω
τι σημαίνει η ύπαρξη βάσης δεδομένων ερωτήσεων,
ξέρω ότι η ύπαρξή της θα σημάνει (αν δεν σήμανε κιόλας) το στήσιμο επιχειρήσεων που θα πουλάνε τις απαντήσεις και τη μεθοδολογία παπαγαλισμού τους
ξέρω ότι επί της ουσίας αντικαθίστανται 5 ή 6 χρόνια σπουδών, από την απομνημόνευση των απαντήσεων σε αυτές τις ερωτήσεις, που όσο και να λένε ότι θα αλλάζουν, επί της ουσίας ελάχιστες αλλαγές θα γίνονται
και επειδή οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στη συζήτηση αναφέρθηκαν διθυραμβικά στο μέτρο και κανείς δεν επεσήμανε όλα τα παραπάνω, αλλά και αυτά που λες κι εσύ,
γι αυτό ακριβώς το λόγο μίλησα για θρίαμβο του λαϊκισμού
@ Ξεκάλτσωτε, δεν ξέρω αν με πληροφόρησαν σωστά, μέσος όρος 10 δυστυχώς...
Από την στιγμή που δίνεις σε κάποιον απολυτήριο Λυκείου σημαίνει ότι τον κρίνεις ικανό να προχωρήσει στην επόμενη βαθμίδα. "
Όχι, σίγουρα όχι! Το απολυτήριο λυκείου (θα έπρεπε να) εξασφαλίζει ένα συγκεκριμένο επίπεδο γνώσεων. Αυτό. Το 10 σαν βάση για την απόκτηση του απολυτηρίου νομίζω είναι κάτι το οποίο μπορώ να καταλάβω. Το 10 σαν βάση για την εισαγωγή στα Παν/μια ΟΧΙ.
Με το συγκεκριμένο σύστημα εξετάσεων ίσως θα έπρεπε να είναι παραπάνω. Ίσως θα έπρεπε να το θέτει η κάθε σχολή...
Kv, αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή η ιστορία του 10, των πρόσθετων προσόντων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και του ποιος θα κάνει την αξιολόγηση, δεν είναι ένα απλό τεχνικό πρόβλημα, αλλά μέσα της κρύβει την ουσία της εκπαίδευσης.
Και των προβλημάτων που αναφύονται κάθε φορά που κάποιο από αυτά ή όλα μαζί αποφασίζεις να τα σκαλίσεις..
Δημοσίευση σχολίου