Κυριακή, Δεκεμβρίου 24, 2006

Διάλογος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση...

Εγκαίνια η Μαριέττα, γιαούρτια οι φοιτητές

«Το υπουργείο Παιδείας, ανεξάρτητα απ' όλα, στηρίζει με τις ενέργειες και τις πράξεις του την πραγματική και ουσιαστική αναβάθμιση σε μια εποχή καταλυτικών εξελίξεων στην κοινωνία της γνώσης, που θέλει πανεπιστήμια γνώσης τα οποία θα ανταποκρίνονται στα καλύτερα διεθνή και ευρωπαϊκά κριτήρια, και όχι απλώς μικρά καταστήματα μετάδοσης πληροφοριών».

Αυτό επισήμανε χθες στην Πάτρα η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου και πρόσθεσε:

«Τα πανεπιστήμιά μας είναι σε θέση να παίξουν αυτό τον αναβαθμισμένο ρόλο και το υπουργείο έχει ως ρόλο του να τα στηρίξει. Εντός του 2007 θα παρουσιαστεί ο νέος νόμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο οποίος βρίσκεται στο στάδιο της διαμόρφωσης, καθώς καταθέτουν τις προτάσεις τους πολλοί πανεπιστημιακοί από διάφορους πολιτικούς χώρους. Η κυβέρνηση θα δώσει στα πανεπιστήμια της χώρας πλήρη αυτοδιοίκηση με σύστημα κοινωνικής λογοδοσίας».

Η υπουργός Παιδείας θεμελίωσε χθες τις πρώτες κτιριακές εγκαταστάσεις του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην περιοχή Περιβόλα Πατρών.

Την «υποδέχτηκαν» με πανό διαμαρτυρίας και συνθήματα φοιτητές και λιγοστοί δάσκαλοι, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν μπροστά από την είσοδο της υπό ανέγερση πανεπιστημιούπολης. Οι φοιτητές προσπάθησαν να φτάσουν μέχρι τον χώρο που έγινε η τελετή θεμελίωσης, χωρίς όμως αποτέλεσμα, καθώς παρεμποδίστηκαν από δυνάμεις των ΜΑΤ.

Τότε άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα εναντίον της υπουργού και των αστυνομικών δυνάμεων, πετώντας γιαούρτια και αβγά, τα οποία όμως κατέληξαν στο οδόστρωμα. Τελικά, εκπρόσωπος του υπουργείου παρέλαβε το ψήφισμα και συνομίλησε με τους συγκεντρωμένους φοιτητές. Πάντως, τα μέλη του συλλόγου των φοιτητών δεν ήρθαν καθόλου σε επαφή με την υπουργό, η οποία και έφυγε από άλλο δρόμο.

(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 18/12/2006)

3 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω. Να μιλήσω για τις μαλακίες της υπουργού που θυμάται το διάλογο μόνο σαν λήμμα λεξικού ή το ύλο μπου έριχνε σε δασκάλους και καθηγητές; Να θυμηθώ μήπως τον απαράδεκτο 2085/92 που ξεπούλησε το δικαίωμα στη μόρφωση και οδήγησε τελικά στην αντίδραση του νόμου Αρσένη; Ή μήπως να θυμηθώ το πετσόκομμα με τη βάση του 10 στις πανελλαδικές; Μία ακαδημαϊκός ακόμα ξεπουλά το πανεπιστήμιο. Οδηγεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε υπολειτουργία προκειμένου να φαντάζει μόνη διέξοδος η ιδιωτικοποίηση ή η δημιουργία νέων ιδρυμάτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας.

Ανώνυμος είπε...

Μα καλά δεν έχετε βαρεθεί την καραμέλα με το «ξεπούλημα»; Άμα είναι να αφήσουμε τα Ελληνικά σχολεία στην κατάσταση που βρίσκονται: μαθητές που τελειώνουν διάφορα «πανεπιστήμια» και είναι αγράμματοι, καθηγητές που είναι κακοί δημόσιοι υπαλληλίσκοι και κερασάκι ο ηλίθιος φορολογούμενος (εγώ κι’ εσύ δηλαδή) που είναι αναγκασμένος να χρυσοπληρώνει αυτή την κατάσταση ώστε το κάθε πασοκ να χώνει μέσα στα παν/μια αργόσχολους τραμπούκους (στην Ελλάδα θυμάμαι τους λέγανε «νεαρούς» ή «φοιτητές» και σπούσαν μαγαζιά για την πλάκα τους). Δεν είναι τυχαίο που κάθε φορά που λέω πως τελείωσα Ελληνικό παν/μιο εισπράττω το γνωστό ειρωνικό μειδίαμα...οι άνθρωποι δεν είναι ηλίθιοι...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ηλίθιοι δεν είναι. Αν τελείωνες ξένο πανεπιστήμιο; Ή μήπως εκείνοι οι έξυπνοι τελείωσαν κάτι;