- Θα ήταν σφάλμα σημαντικό να εγκριθεί η εισαγωγή υποψηφίων που δεν κατάφεραν να πάρουν στις πανελλήνιες εξετάσεις τουλάχιστον ένα 10. Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται από έμπειρους καθηγητές σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ότι οι σπουδαστές με χαμηλή βαθμολογία, ακόμα και εκείνοι που έχουν λίγο πάνω από 10, έχουν στην πραγματικότητα και σημαντικότατες ελλείψεις γνώσεων από το Λύκειο και είναι αυτοί που, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, μεταφέρουν την αδυναμία τους από τη μία εξεταστική περίοδο στην επομένη.
Κι αν ακόμα εισαχθούν αυτοί οι σπουδαστές σε κάποιο Τμήμα, με τον αναμενόμενο περιορισμό του επιτρεπόμενου αριθμού εξετάσεων σε κάθε μάθημα, σύντομα θα βρεθούν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, οπότε θα αρχίσουν εκ νέου παράπονα και διαμαρτυρίες του τύπου «μα πώς μας διώχνετε τώρα, μετά από 2-3-4 ετών σπουδές?»
Σίγουρα, δεν θα ήταν δύσκολο να εκπαιδευτούν νέοι σπουδαστές, λαμβάνοντας υπόψη κάποιο χαμηλό αρχικό επίπεδο γνώσεων. Αυτό όμως θα σήμαινε, αφενός ότι σπαταλάται ο καθορισμένος χρόνος σπουδών για αλλότρια θέματα, αφετέρου ότι θα έπρεπε και οι σπουδαστές με επαρκείς λυκιακές γνώσεις να παρακολουθήσουν βελτιωτικά μαθήματα, τα οποία δεν χρειάζονται.
- Τα κεντρικά ΤΕΙ (ίσως και τα ΑΕΙ, αλλά ας το δηλώσουν άλλοι αυτό) είναι ήδη υπερκορεσμένα. Το ΤΕΙ Αθήνας έχει περί τους 37.000 σπουδαστές και διαθέτει χώρους διδασκαλίας, στους οποίους (και για λόγους ασφαλείας) δεν θα έπρεπε να βρίσκονται πάνω από 12-14 χιλιάδες άτομα. Καθένα από τα 36 Τμήματα του ΤΕΙ Αθήνας διαθέτει κατά μέσο όρο 3 αίθουσες διδασκαλίας για 8 εξάμηνα σπουδών. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί διδάσκουν σε αίθουσες που διαθέτουν το πολύ 60 καθίσματα με ακροατήριο, κατά καιρούς, 80-100 ατόμων. Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κάποιος τί ανταγωνισμός υπάρχει, ποιος θα προλάβει να πάρει θέση στην αίθουσα ή στο εργαστήριο. Να κλιμακωθεί λοιπόν ο αριθμός εισακτέων κατάλληλα, ώστε ένα σημαντικό ποσοστό των εισαγόμενων τώρα σε κεντρικά ΤΕΙ να παρακολουθήσει μαθήματα σε αντίστοιχα περιφερειακά Τμήματα.
Ελπίζω, κλείνοντας, να καθιερωθεί τελικά ο περιορισμένος αριθμός εξετάσεων σε κάθε μάθημα, ας πούμε 3-4 φορές, όπως περίπου ισχύει σε κάθε ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό ίδρυμα (εκεί μέχρι 2 φορές). Επίσης να τεθεί σαφής σκελετός προαπαιτούμενων μαθημάτων, ο οποίος θα τηρείται υποχρεωτικά, χωρίς εξαιρέσεις. Αλλιώς η αναμενόμενη αξιολόγηση θα πρέπει να μηδενίσει εξ υπαρχής όλα τα ιδρύματά μας, αφού είναι αδιανόητο για τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα να συμμετέχει ο σπουδαστής απεριόριστες φορές στην εξέταση ενός και του αυτού μαθήματος ή να δίνει εξετάσεις στη Χειρουργική χωρίς να έχει περάσει Ανατομία, όπως επανειλημμένα έχει γραφτεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου