Νομίζω ότι έχουμε πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα και νομίζω πως οι αλλαγές της Επιτροπής Βερέμη ήταν μίνιμαλ απ' αυτές που χρειάζονται και ίσως θα έπρεπε να είναι και πιο ριζοσπαστικές γιατί... δεν πάει άλλο. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι το εξής: βγαίνουν οι φοιτητές στους δρόμους και φωνάζουν για τα ξένα πανεπιστήμια και για τους αιώνιους φοιτητές αντί να πουν ότι θέλουν το 15% για την Παιδεία, που ζητάγαμε εμείς στη δεκαετία του '60, καλούς καθηγητές με καλές αποδοχές, καλές αίθουσες διδασκαλίας. Μου εξηγούν -για παράδειγμα- για τους αιώνιους φοιτητές, γιατί δεν το έχω καταλάβει και μου λένε πως τα κόμματα τους κρατάνε στα πανεπιστήμια γιατί είναι συνδικαλιστές.
Τα κόμματα έχουν θέση στα πανεπιστήμια;
Νομίζω πως δεν έχουν. Ο καθένας μπορεί να έχει τα προσωπικά του πιστεύω αλλά δεν μπορούν να γίνονται τέτοιου είδους διαχωρισμοί μέσα στα πανεπιστήμια. Ξέρετε γιατί στεναχωριέμαι, αντί τα παιδιά να κάθονται και να διαβάζουν επειδή είναι τα καλύτερά τους χρόνια για να πιάσουν την επιστήμη «από τα κέρατα» περνάνε τα καλύτερά τους χρόνια και φτάνουν 30-35 χρονών, γίνονται καθηγητές σε κάποιο μικρό νησί και από και πέρα έχουν μια ζωή σκυθρωπή (πλήρες κείμενο>>>).
(Καθημερινή, 25/10/06)
2 σχόλια:
Προειδοποιω ότι είμαι προκατειλλημένη αρνητικά με τον κ. Νανόπουλο γιατί έχει πει κάτι απίστευτες σαχλαμαρολογίες σχετικά με την συνειδηση: οτι τάχαμου εδράζεται στον κυτταροσκελετό των νευρώνων! [ ο οποιος -πληροφοριακά- δε διαφέρει από τον κυτταροσκελετό των σπερματοζωαρίων, οποτε go figure! Μπορει βεβαια αυτό να ειναι το ανατομικό υποστρωμα της γνωστής σύγχισης του πανω με το κάτω κεφάλι, αλλά ας αφήσω τις κακίες μου στην άκρη! ]
Τι έχει να μας πει αυτό το κείμενο? Στην ερώτηση "Ποιες οι αλλαγές που πρεπει να γίνουν στο παν-μιο" δε δίνει καμία απάντηση. Κατι γενικολογιες για ρισζοσπαστικές αλλαγές (ποιες ειναι αυτες?), φταίνε οι φοιτητές που δεν ζητάνε το 15%, και στο τέλος μια απορία για τα κομματα στο παν-μιο!! Ειναι αυτή επιστημονική απάντηση?
Στην άλλη ερώτηση για τα κομματα στα παν-μια δίνει την αρνητική του απάντηση και μετά συνεχίζει για τα χαμένα χρόνια των νέων και τη σκυθρωπή ζωή των μεγαλύτερων στο νησί!
Λες και τα κόμματα φταίνε για την -όποια- χαμένη ζωή. Και ούτε λίγο ούτε πολύ μας λεει ότι η ζωή ενος "καθηγητάκου" σε νησί, επαρχία κλπ ειναι αποτυχημένη! Τι λέει?
Και ως τι τα λέει όλ αυτά?
Συμφωνώ βέβαια με τη διαπίστωσή του ότι το παν-μιο Κρήτης δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από άλλα παν-μια του κόσμου!
Επίσης ότι είναι λαθος της αμερικής η αρνητική στάση με τα βλαστοκύτταρα. Αλλά έτσι συντηρητική ήταν η αμερική πάντα με ζητήματα ζωής. Η μάλλον για να είμαι πιο δίκαιη, είναι νομίζω έντονα διχασμένη. Την ίδια στάση κράτησε στο ζήτημα της τεχνητής γονιμοποίησης, την ίδια στάση κρατάει στο ζήτημα των αμβλώσεων. Δε με εκπλήσσει.
Αλά δεν υπάρχει μόνο η αμερική σε αυτόν τον κόσμο. Ερευνα για τα βλαστοκύτταρα γίνεται σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου όπως ερευνα στην τεχνητή γονιμοποίηση επίσης έγινε σε πολλές ευρωπαικές πολεις στο παρελθόν.
Τελος, για τη χρηματοδότηση της ερευνας απο τη βιομηχανία: θα σημφωνήσω ότι ένα μέρος της έρευνας είναι χρήσιμο να το δουλεύεις με τη βιομηχανία, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για εφαρμοσμένη έρευνα. Θα μου άρεσε να τον ακούω να υπογραμμίζει λίγο και τους κινδύνους αυτής της σχεσης. Π.χ. στις νευροεπιστήμες, στον τομέα της alzheimer disease, συνέβη το απίστευο επί μια δεκαετία να μην εγκρίνεται ερευνητική πρόταση αν δεν αφορούσε τη μελέτη μιας συγκεκριμένης πρωτείνης. Γιατί οι φαρμακοβιομηχανίες από αυτήν την πρωτείνη κερδιζαν τρελλά χρήματα και βεβαια οτιδήποτε καινούριο ήταν ρίσκο. Επρεπε να περάσουν 10 χρόνια για να δεχτεί η "πιάτσα" ότι μελετούσαν ενα επιφαινόμενο και όχι την αιτία της νόσου.
Δε θέλω, μπροστά στην απελπισία μου μήπως καταλήξω μεταπράτης, να φτάσω στο άλλο άκρο και να χάσω την ελευθερία που μου χαρίζει η επιστημη.
Επίσης θα ήταν χρήσιμο αν ανέφερε πως στις ΗΠΑ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της έρευνας, και ειδικά της βασικής, χρηματοδοτείται από κρατικούς φορείς οπως το ΝΙΗ και το NSF και όχι από ιδιωτικό κεφάλαιο...
i apopsi enos apo tous 10 most cited fysikous ston planiti varainei idiaitera eidika se panepistimiaka kai ereynitika themata.
Δημοσίευση σχολίου